Content feed Comments Feed
YOUR ADSENSE CODE HERE ... 728 X 90

Moda Sarar'ın Tarihçesi

Gönderen oyunmercegi 12 Haziran 2011 Pazar

SARAR'IN TARİHÇESİ

19 Nisan 1944 günü, Eskişehir'de hazır elbiseci Abdurrahman Sarar'ın, ticaret odasına kayıt olmasıyla bu sektöre ilk adım atılmıştır. Marka olma yolundaki çalışmalarına 12 metrekarelik bir dükkanda başlayan Sarar, sahip olduğu üç oğlunu da eğilimleri nedeniyle bu alanda eğitmiştir.

Babaları gibi girişimcilik ruhuna sahip üç oğul, daha küçük yaşlarda tatil günlerini dükkanda geçirmiş, o günkü şartlarda müşterilerin dikkatlerini çekebilmek ve satış yapabilmek adına kapı önünde eski pazarlama tekniklerini kullanarak bu alana olan ilgilerini göstermişler ve mesleğe ilk adımlarını atmışlardır.

SARAR'IN GELİŞİMİ

İlk yıllarda yaptıkları küçük üretimlerle satış yapmaya çalışan Sarar, zamanla toptan satışa da başlamıştır. Dış dünyaya açılmanaın ilk adımını atan Abdurrahman Sarar ve oğulları, ürettikleri malları arabalarına yükleyip İstanbul, Ankara ve Kayseri şehirlerindeki pazarlara satış yapmaya başlamışlardır. O yıllarda dürüstlüğü ilke edinen Sarar ve oğulları, bu yolda emin adımlarla ilerlemişlerdir.
Türkiye'nin dört bir yanına satış yapmaya başlayan Sarar, oluşturdukları güven, dürüstlük ilkesi ve yürüttükleri kalite politikalarıyla Anadolu esnafına kendilerini tanıtmayı ve onların güvenini kazanmayı başarmıştır. Gittikleri şehirlerde esnafların itirazlarına rağmen belli sayıda ürün bırakmışlar, bir süre geçtikten sonra esnaflardan yeni siparişler için telefon almışlardır. Böylelikle Anadolu esnafına ürünlerinin kalitesini göstermişler ve dış dünyaya açılan kapıyı aralamayı başarmışlardır.

SARAR'IN BAŞARI YOLCULUĞU

Anadolu pazarında elde ettiği başarı ve yakaladığı kalite sonucu 1985 yılında Avrupa ile tanışan Sarar, dünyaca ünlü Boss, Cerutti, Zegna gibi markalarla çalışmıştır. Dünya markası olma yolunda ilk adımlarını atan Sarar, sahip oldukları kalite, güven ve dürüstlük değerleriyle dünya piyasalarına açılmıştır.

49 ülkede markalarını tescil ettiren Sarar; ABD, İsrail ve Avrupa ülkelerinde şirketler kurmuştur. ABD'de 15, Avrupa'da 11 mağazaları bulunan Sarar; Sartoria, Interview, CCS ve Sarar Kadın olmak üzere beş markayı hizmete sunmaktadır.

Afrika kıtasında da ilk mağazasını Mısır'ın başkenti Kahire'de açmış olan Sarar, bu şehrin ikinci Türk markası olarak hizmet vermektedir. Kahire'de açmış olduğu mağazayla yurtdışındaki mağaza sayısını 38'e çıkarmıştır. Küçük bir dükkanda yapmış olduğu satıştan, Anadolu esnafına ve daha sonra da tüm dünyaya sesini duyurmayı ve markasını tanıtmayı başarmıştır. Böylelikle bir dünya markası olduğunu tüm dünyaya ilan etmiştir.

SARAR'IN HİZMET ALANLARI

Hazır giyim alanında hizmet veren Sarar, bu sektördeki yapısal sorunlara rağmen iyi tasarım ve kaliteli ürünler aracılığıyla her geçen gün satışlarında, özellikle de dış satımda artışlar gerçekleştirmektedir. Disiplinli çalışmalarıyla da bu artışı destekleyen Sarar, yeni sektörlere atılım yapmaktadır.

61 yıl önce sektöre erkek giyimiyle başlayan Sarar, erkek giyim markası kimliğine, kadın koleksiyonuyla yeni bir boyut kazandırmıştır. 16 yaş ve üzerine hitap eden Sarar kadın, sosyal hayatı ve iş hayatını birlikte yürütmek durumunda olan günümüz kadınına çözümler üreterek, bu alandaki yolunda başarıyla ilerlemektedir. Erkek giyimiyle birçok başarıya imza atan ve yurtdışında ses getiren Sarar markası, kadın giyimiyle de aynı başarıyı yakalamak üzere mevcut kalite ve disiplin politikalarından ödün vermemektedir. Hazır giyim sektörünün yanı sıra büyük bir yatırımla ev tekstiline de giren Sarar, Sarar Home markasıyla pazara girmeye hazırlanmaktadır.

Hem yurt içinde hem de yurt dışında bir mağaza zinciri kurmaya hazırlanan Sarar, bu sektörde de kaliteli ürünler üretmeyi ve iyi bir pazar payı elde etmeyi amaçlamaktadır.

Sarar, bugün hazır giyim sektöründe büyük bir pazar payına sahip olmanın yanı sıra, izlediği doğru strateji ve yaratmış olduğu güvenle, ismi dünya markası olmuş bir firma olarak yoluna devam etmektedir.